Barrooster veld najaar 2020/2021

De eerste helft van het veldseizoen staat alweer voor de deur. Het overzicht met het barrooster veld najaar 2020/2021 vind je hier!

Noteer de data alvast in je agenda! Bij het maken van het barrooster is zoveel mogelijk rekening gehouden met de tijden van de wedstrijden. Doordat alle wedstrijden nu na elkaar plaats vinden op het kunstgras is het minder optimaal, maar we vertrouwen op een positieve inzet van iedereen. Ouders worden zoveel mogelijk ingedeeld voor, tijdens of na de wedstrijd van hun kinderen. Dit, zodat ouders niet buiten de wedstrijden om naar de club hoeven komen voor een bardienst bijdrage. Ook dit jaar ben je als team (of ouders van het spelende team) verantwoordelijk voor de dienst. Dit betekent dat er gedurende de dienst gemakkelijk kan worden afgewisseld. Zo kunnen alle ouders toch een stukje van de wedstrijd zien.

De barcommissie heeft geprobeerd alle teams evenveel in te roosteren. Toch kan het roostertechnisch voorkomen dat het ene team een bardienst meer draait dan het andere team, of dat een team twee weken achter elkaar bardienst heeft. Daarnaast duurt de ene bardienst wat langer dan de andere. Dit heeft te maken met het aantal wedstrijden dat op een dag gespeeld wordt. De ene keer spelen er meer teams en kunnen er meer ouders worden ingezet. In dat geval zal het ook weer wat drukker zijn omdat er meer tegenstanders zullen zijn. “Elk nadeel heb zijn voordeel.”

Per shift dienen er minimaal 2 personen aanwezig te zijn. Het is de bedoeling dat alle ouders en/of spelers een bijdrage leveren. Hoe dat onderling per team wordt ingevuld, wordt overgelaten aan de coaches en teamouders. In samenspraak rijdt de ene ouder wellicht vaker naar uitwedstrijden en zet een andere ouder zich meer in voor de bardiensten. Wij gaan er vanuit dat iedereen daar onderling wel uit komt.

Tijdens een bardienst…

De eerste bardienst begint altijd iets eerder dan de eerste wedstrijd begint. GKV’ers en tegenstanders verzamelen bij het clubhuis en dan willen we ze natuurlijk de mogelijkheid bieden iets te eten en/of te drinken.

De ene keer zullen er veel wedstrijden op een dag worden gespeeld en zal het dus wat drukker zijn. De andere keer als het wat rustiger is ook niet getreurd want er zijn altijd werkzaamheden te doen in en rond het clubhuis, zoals het vegen van het terras, het legen van de gele prullenbakken rond het veld of het schoonmaken van de bar, tafels, keuken etc. Achter de bar (naast de kassa) ligt de barinstructie met alle wetenswaardigheden voor de bardienst. In deze map staat beschreven wat er gedaan dient te worden tijdens een bardienst en de bijbehorende instructies.

Je komt er niet onderuit om de mogelijkheid te bieden tot het betalen met kleingeld. Dit omdat ook de allerkleinsten bij ons welkom zijn en wij daar rekening mee houden. Maar pinnen heeft wel de voorkeur. Dit scheelt een hoop bij de financiële administratie. Dus maak iedereen attent op de mogelijkheid tot het pinnen!

Tijdens de bardienst ben je, samen met degene(n) met wie je de bardienst draait, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in de kantine en bij mooi weer uiteraard ook voor het terras. Alle bardiensten dienen zorg te besteden aan het schoonhouden van de bar, de keuken maar ook de kantine en alles wat daarbij hoort. Zorg ook dat je na een bardienst alles netjes achterlaat voor de volgende shift.

Het leefbaar houden van de kantine is ieders verantwoordelijkheid. Neem, ook nadat de laatste bardienst is vertrokken, de verantwoordelijkheid om de kantine en het terras netjes achter te laten! Dit geldt ook voor trainingsavonden. De kantine wordt (ook doordeweeks) regelmatig verhuurd aan externen. Aan de ouders/kinderen van de jeugdteams de vraag om na de training je eigen spullen op te ruimen. Bekers in de vaatwasser etc. Dit zorgt er namelijk voor dat de senioren hier als laatst trainende team, minder werk aan heeft.  Laten we er voor zorgen dat we met elkaar de kantine, keuken, toiletten en het terras netjes houden zodat zowel wij als huurders altijd gebruik kunnen maken van een schone kantine.

Gezocht: vrijwilligers voor de bardienst / inkopen vers op zaterdagochtend

Het moge duidelijk zijn: GKV bestaat dankzij de tomeloze inzet van al haar vrijwilligers. Bardiensten zijn ongelooflijk belangrijk voor de vereniging. Het invullen van de bardiensten stelt ons in staat om de kantine zo lang mogelijk open te houden en draagt voor een groot deel bij aan de omzet van GKV. Meer kantinediensten draaien mag natuurlijk altijd en wordt zeer gewaardeerd. We zijn dan ook altijd opzoek naar vrijwilligers die bardiensten willen draaien, bijvoorbeeld op zaterdagochtend of –middag of tijdens de toernooien / trainingen. Natuurlijk verwelkomen we ook graag mensen die simpelweg af en toe een handje willen helpen. Denk bijvoorbeeld aan het draaien van een extra bardienst of het helpen tijdens (jeugd)activiteiten. Alle beetjes helpen!

Daarnaast zoeken we ook nog iemand die op zaterdagochtend versproducten kan halen. Denkend aan broodjes, tostibrood, sla, tomaat etc. Zou jij dit willen doen voor GKV, dan horen wij het grag.

Mocht je hierin geïnteresseerd zijn of heb je andere vragen en/of opmerkingen voor de barcommissie, neem dan contact met ons op via bc@gkvdenhaag.nl of spreek Iris aan op het veld!

Dan rest ons alleen nog te zeggen; veel plezier op het veld allemaal!

Groet,

Barcommissie GKV Den Haag

 

 

 

Openingstijden

Maandag
Gesloten
Dinsdag
Gesloten
Woensdag
17:00 - 21:00
Donderdag
Gesloten
Vrijdag
17:00 - 21:00
Zaterdag
09:30 - 17:00
Zondag
Gesloten

Binnenkort

12   jun
07   jul

Vrienden van GKV

18 Donateurs

20 Donateurs

€ 900,00

€ 1.000,00

Deze actie loopt nog 72 dagen

Categorieën