Verantwoordelijk zijn we met zijn allen!

Beste allemaal,

GKV is een vereniging en een vereniging zijn we met elkaar. Hier komen dan ook een aantal verantwoordelijkheden bij kijken. Het leefbaar houden van de kantine is ieders verantwoordelijkheid. Dit is niet alleen voor de leden van belang, maar ook voor de gasten is het belangrijk dat GKV een positieve en schone uitstraling heeft. 

Voorheen waren er de volgende afspraken:

Opruimen kantine

Om de kantine voor iedereen netjes en toegankelijk te houden, dient de kantine na iedere trainingsavond en wedstrijddag opgeruimd te worden. Dit bestaat uit de volgende taken:

− Rondslingerende rommel in prullenbakken gooien, bierflesjes in kratten zetten e.d.;
− Volle vuilniszakken uit de prullenbak halen en door een nieuwe zak vervangen. Volle zakken kunnen buiten in de vuilcontainer gegooid worden;
− De vloer veegschoon achterlaten;
− Eventueel het meubilair weer op een nette manier neerzetten;
− De vaatwasser uit- en inruimen en eventueel weer aanzetten;
− De bar en het aanrecht opruimen en afnemen met een doek;
− Op zaterdagen dient de laatst thuisspelende ploeg de kleedkamers en toiletten te kuisen.

Schoonmaaktaken tussendoor werden niet tot nauwelijks opgepakt. Zo kwamen taken bij een paar personen te liggen die het elke keer oppakten. Ook zijn het vaak dezelfde teams die steeds als laatste spelen en het is dan ook niet prettig als zij verantwoordelijk zijn voor alle schoonmaaktaken.

Vanuit het bestuur is er besloten dat de verantwoordelijkheid verder verspreid moet worden over de vereniging. Af en toe een klusje erbij en iedereen is tevreden.

Dit houdt het volgende in:

Trainingsavonden:

De kantine wordt (ook doordeweeks) regelmatig verhuurd aan externen. Aan de ouders/kinderen van de jeugdteams de vraag om na de training je eigen spullen op te ruimen. Bekers in de vaatwasser etc. Dit zorgt er namelijk voor dat de senioren hier als laatst trainende team, minder werk aan heeft. Het geldt voor de senioren dat zij op woensdag- en op vrijdagavond eindverantwoordelijk zijn voor het netjes achterlaten van de kantine. Laten we er voor zorgen dat we met elkaar de kantine, keuken, toiletten en het terras netjes houden zodat zowel wij als huurders altijd gebruik kunnen maken van een schone kantine.

Er is een indeling gemaakt wie voor welke dag eindverantwoordelijk is. Als eindverantwoordelijke is onder andere het volgende belangrijk: blikjes koelkast is afgesloten, vaatwasser in- en uitruimen, snoep/koek/chips opruimen, pinautomaat opruimen, de kantine veegschoon maken (indien nodig), toiletten schoonmaken (indien nodig), prullenbakken legen (indien nodig) en kleedkamers/materiaalhok afsluiten. 

Wanneer je niet kunt op de dag dat je bent ingedeeld, dien je zelf te ruilen.

 

Overige kuis taken:

Er zijn vaak schoonmaaktaken die blijven liggen binnen de vereniging, omdat niemand hier echt verantwoordelijk voor is of zich hiervoor voelt. Om die reden zijn de teams ingedeeld bij bepaalde schoonmaaktaken. Weken staan er achter als indicatie wanneer het ongeveer gedaan moet worden. De vraag om binnen de teams bespreekbaar te maken wie wanneer welke taak oppakt. Voor de senioren dus iets minder taken, aangezien zij ook eindverantwoordelijk zijn op trainingsavonden.

Tijdens een bardienst:

Tijdens de bardienst ben je, samen met degene(n) met wie je de bardienst draait, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in de kantine en bij mooi weer uiteraard ook voor het terras. Alle bardiensten dienen zorg te besteden aan het schoonhouden van de bar, de keuken maar ook de kantine en alles wat daarbij hoort. Zorg ook dat je na een bardienst alles netjes achterlaat voor de volgende shift. Tijdens een bardienst is het wel eens erg rustig. Gelukkig is er genoeg te doen in en om de kantine. In de bar instructiemap zijn alle taken beschreven waar je aan zou kunnen denken. 

Kuisen:

Dit blijft hetzelfde als voorheen. Het laatst spelende team zorgt ervoor dat de kleedkamers en kantine netjes worden achtergelaten. Door de verantwoordelijkheid voor alle schoonmaaktaken te verspreiden, hopen we dat het kuisen dus ook minder werk wordt.

 

We gaan de komende periode bekijken of het bovengenoemde werkt. Het schoonhouden van de kantine is ieders verantwoordelijkheid. Je mag elkaar er best op aanspreken om de eigen rommel op te ruimen. Door middel van het verdelen van de taken hopen we dat de verantwoordelijkheid meer over de leden verspreid kan worden. We hopen dan ook dat iedereen zich hiervoor wil inzetten. Wanneer er vragen of opmerkingen zijn, kun je bij Iris terecht (gezondheid-veiligheid@gkvdenhaag.nl).

 

De Barcommissie, De Accommodatie commissie en het bestuur

Vrienden van GKV

18 Donateurs

20 Donateurs

€ 900,00

€ 1.000,00

MOD_OC_INZAMELINGSACTIE_ACTIE_LOOPT56 mod_oc_dagen

Oproep

Supporters gezocht voor GKV 1 en GKV 2

WE KUNNEN SUPPORTERS GEBRUIKEN

Leden, Donateurs, Oud=leden en Ouders,

Aanstaande woensdag  8 maart spelen het 1e en 2e van GKV thuis in sporthal "Overbosch".

Het zou geweldig zijn we in grote getalen naar de wedstrijden te komen kijken.|
Hoe meer mensen hoe gezelliger het wordt.

GKV 1  tegen LUNO 1 aanvang 19:00 uur

GKV 2 tegen LUNO 2 aanvang 20:00 uur

KOMT ALLEN

 

 

Uitslagen

4 May 2024

19 - 10

GKV (H) 1 - Gemini 1

Programma

11 May 2024 09:30 mod_oc_uur
GKV (H) F2 - KVS/Groeneveld Keukens F5
11 May 2024 09:30 mod_oc_uur
Avanti/Post Makelaardij C4 - GKV (H) C2
11 May 2024 10:00 mod_oc_uur
Pernix A3 - GKV (H) A1
11 May 2024 10:15 mod_oc_uur
Weidevogels F3 - GKV (H) F1
11 May 2024 12:00 mod_oc_uur
GKV (H) C1 - Excelsior C2
11 May 2024 12:30 mod_oc_uur
KVS/Groeneveld Keukens 5 - GKV (H) 2
11 May 2024 16:15 mod_oc_uur
OZC 1 - GKV (H) 1